MIN RESA GICK INTE TUR & RETUR ~ JAG FICK EN ENKEL BILJETT RAKT IN I NPF-LANDET!
Pånyttfödd i Diagnoslandet, begåvad med Aspergers Syndrom & ADHD med Uppmärksamhetsstörning

2011-05-23

Alldeles för trött

Vet ni, när jag läser runt bland lite olika bloggar så kan jag läsa att många föräldrar som har barn med t ex NPF saknar trampet av alla kompisar i barnrummen, alla skrattande kompisar och hallar fulla av skor att snubbla över. Jag kan ju se att det är så det borde vara, men jag, jag är så tacksam att jag inte har det så.

Jag tycker att det är jobbigt med en massa barn omkring mig för jag vet helt enkelt inte hur jag ska bete mig och dessutom ställer de till och de låter nåt alldeles förskräckligt. Det låter kanske hemskt, men jag har jättesvårt för stora barnaskaror som låter, stökar omkring och som frågar om allt möjligt.

Det går bra en liten stund, och då kan jag till och med vara delaktig i buset, men jag tröttnar fort och blir oftast helt slut. Då är det otroligt skönt att ha ett barn som inte har det så.

Idag är jag otroligt nere och jag vet ju att det i första hand handlar om att jag inte sover, så jag orkar inte och då blir jag supertrött. De sista nätterna har jag somnat framåt två halv tre och vaknat igen vid tre-fyra tiden och kan inte somna om. Det funkar verkligen inte, men vad gör man åt det?

Jag kan ju inte gärna äta sömnpiller iallafall det skulle vara någon mindre modell i familjen som vaknar och behöver min uppmärksamhet. Tänk om jag inte skulle vakna?

Så jag är inne i en period av oro, myror i brallan och yrsel. Jag glömmer saker, alldeles för många saker, är splittrad och har svårare än vanligt att behålla fokus. För att inte tala om svårigheter att ta några som helst beslut. Tyvärr överlåter jag gärna till andra att ta mina beslut åt mig närjag mår såhär och det brukar jag ångra bittert när jag är på väg uppåt igen.

Nej usch vad jag svamlar, jag kan inte ens hålla ordning på mina tankar, de är så många som viull ut, men de vill ut samtidigt och det funkar ju inte...


4 kommentarer:

carola sa...

skönt det är med likasinnade som kan förstå.
Jag är själv 40 nyss fått mina diagnoser bipolär 1 och adhd.

Mår skit till och från, just nu lider jag så med mina barn för jag klarar inte av min mamma roll.
Allt går upp och ner, jag gnäller för allt stök, dom får helst inte låta m.m.

Styrkekramar

Attan Åxå sa...

Styrkekramar till dig också Carola och vad roligt att du hittat hit, du är varmt välkommen och jag ska ta och hälsa på hos dig med, men inte ikväll för det är jag alldeles för trött för.
Ja, livet är verkligen skit ibland och då är ju allt som oftast det där dåliga samvetet där och knackar på också. Inte gör det någon nytta, snarare tvärtom. Man mår ännu sämre för man känner sig som en dålig mamma, dålig fru, sambo eller vad man nu är.
Hoppas att du kan sova inatt!
Attan

Mib sa...

Svamla på du! Nej när man mår skit är det tyvärr svårt att orka med barn....
Kram!

Attan Åxå sa...

Tack Mib den fina//Kram